Opel Zafira
  • Wyścigi nie zawsze są przyjemnym widowiskiem

    Może się wydawać, że oglądanie wyścigów formuły 1 na żywo jest niesamowitym przeżyciem, ale jedyne, co tak naprawdę przeżywacie podczas Grand Prix, to katorgi – wasze uszy krwawią od hałasu po pierwszym okrążeniu.Jeżeli jest się świadkiem tego widowiska w Bahrainie, wcale nie wypatrujecie Lewisa Hamiltona, …
  • Idzie zima, pamiętaj o zmianie opon na zimowe

    Kiedy zima jest już za pasem, każdy kierowca niewątpliwie musi pomnieć o tym, ażeby zmienić opony letnie na zimowe. Zmiana opon sezonowych jest niezmiernie ważka, w związku z tym pamiętaj ażeby w dobrym momencie zabrać się za zmianę opon w wozie. Nabytek ten jest konieczny, …
  • Do czego służą wideorejestratory

    Wideorejestratory przydają się w mniej ekstremalnych sytuacjach. Moga w szybki sposób załatwic sprawę i to niekoniecznie naszej ale np. innych użytkowników drogi jadących przed nami. wiele filmików tego typu mozna znaleźc na youtubie. U nas jest to w rodzaju ciekawostek i udziwnionych pomysłów kierowców choć …
Kalendarz
April 2013
M T W T F S S
    May »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Złomowanie powypadkowych aut

Pewnego razu zgłosił się do nas właściciel szanowanego 15 letniego Opla corsy z uszkodzonym w wyniku stłuczki przodem: wgnieciony przedni zderzak i błotnik, zdeformowana maska silnika i zbity reflektor – wyjaśnia Piotr Adamczyk, dyrektor Biura Likwidacji Szkód, Concordia Ubezpieczenia. – Wyceniając szkody okazało się, że naprawa będzie kosztować 4850 zł, a wartość pojazdu wyceniono na 4750 zł – dodaje.Patrząc pod względem ekonomii samochodu nie opłacało się już naprawiać. Ubezpieczyciel wypłacił osobie poszkodowanej róznicę między wartością pojazdu tuż przed szkodą a wartością tego samego pojazdu po wypadku. O losie pojazdu decyduje jego właściciel może go złomować, naprawić lub odsprzedać.Niektóre zakłady proponują odkupienie wraku. Piotr Dyszlewicz, który jest szefem biura likwidacji szkód w Ergo Hestii, zaznacza, że zdarzają się przypadki, kiedy auta z niewielkimi uszkodzeniami kilku elementów nadal jeżdżą po drogach bez naprawy, choć z punktu procedur ubezpieczeniowych powinny trafić na złom. Kiedy szkoda zostanie uznana za całkowitą ludzie wolą naprawić auto, kupując nieoryginalne części, czasami kilkakrotnie tańsze od oryginalnych – wyjaśnia Dyszlewicz. To pozwala zmniejszyć ryzyko dla skuteczności i trwałości naprawy znacznie obniżyć jej koszty i w konsekwencji niejednokrotnie uniknąć kwalifikacji szkody jako całkowitej.

Comments are closed.